fredag 1 april 2011

Guldägget inspirerar 13 och 14 april


Välkommen till två dagars inspirerande seminariepass med Guldägget.
Programmet spänner emellan nya och etablerade stjärnor. Från Susanne
Tarkowski som bekämpar Gaddafi med ord på sin nystartade PR-byrå i
Libyen till Bob Scarpelli från DDB som avslutar dag två innan Guldägget.

Platsen är Meeting Room, Alströmergatan 20, Stockholms nya event-
och konferensanläggning.

Det finns endast ett fåtal platser så anmäl dig i tid!
13 april- Boka biljetter
14 april- Boka biljetter

13 april kl 14.00-17.00

14.00-14.20 Patrik Hadenius, Vetenskapsjournalist och språkvetare som startat Språktidningen och ModernPsykologi. "Skrivhinder som höjer kreativiteten".

14.25-14.55 Susanne Tarkowski, Owner/President at SHABAKAT Group. “Med kommunikation som vapen”. 27-åringen som grundat pr-byrå i Kabul och nu senast i Libyen. Kom och lyssna på Susanne som finns på plats i revolten mot Muammar Gaddafi.

15.15-15.45 Ann-Sofie Axelsson, docent vid Teknikens ekonomi och organisation, Chalmers Tekniska Högskola. "Det digitala undret" Varför svenska byråer har varit såframgångsrika i att använda internet och vinna priser i internationella reklamtävlingar.

15.50-16.20 Fredrik Toreskog, projektledare GOSS. "initiativ + kreativitet=resultat". En fin historia om ”hobbytrixade under pappaledigheten”. Fredrik lyckades fylla Konserthuset med 1100 musikälskare och blev Drottnings Silvias favorit.

16.25-16.55 Sara Rosengren och Henrik Sjödin, ekonomie doktorer vid Handelshögskolan i Stockholm och ansvarar där för utbildningen inom varumärken och marknadskommunikation. "I GOTT sällskap? På spaning efter fler reklamförnyare".



14 april, 14.00-17.00

14.00-14.45 Jakob Lusensky, CEO Heartbeat International & Tomas Bacoccoli, VD RAB"När musik når fram och förvandlar konsumenter till fans av varumärket."

14.50-15.20 Jan Söderqvist, författare,föreläsare, konsult. "Det sägs att teknologin inte förändrarmänniskans behov och drivkrafter. Det stämmer inte." Jan föreläser om hur kommunikationsteknologin dels är den motor som driver historiensutveckling, dels förändrar den mänskliga naturen i grunden. Han är internationellt firad författare till böcker som "Nätokraterna" och "Det globala imperiet" (tillsammans med Alexander Bard).

15.30-16.10 Griffin Farley, Propagation Planning Director BBH i New York. "Propagation planning. Att planera inte bara för de människor du tänkte nå, utan även för människorsom de når: The problem with the influencers!”

16.15-17.00 Bob Scarpelli, Chairman & Chief Creative Officer, DDB Worldwide.
Den prisbelönade och hyllade kreativa ledaren från DDB Worldwide kommer och delar med sig av sin och DDBs historia. Efter föreläsningen finns tid för samtal (över en öl om man vill) innan vi går på Guldäggsgalan.


Observera! Guldägget inspirerar är kostnadsfritt. Får du förhinder var god ring Nicole Lage-Vianna, tel 070 141 88 91 så fort som möjligt så kan vi ge platsen till någon annan som står på väntelistan. Utebliven avanmälan debiteras med 350 kr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar