måndag 14 mars 2011

Internationella juryplatser

Här är Sveriges sju representanter i Cannes Lions 2011.

Cannes Lions har nu fastställt listan över de som får äran att representera Sverige i sommar.


Sveriges Kommunikationsbyråer föreslår tre namn per kategori varav ett av dessa slutligen väljs ut av Cannes Lions i London.

Här är den svenska juryn för Cannes Lions 2011:
Film: Mia Cederberg, creative director Storåkers McCann
Media: Amanda Koutra, vd Carat
Cyber: Robert Lund, creative director/copy Forsman & Bodenfors
Direct: Lotta Mellgren, creative director Ester
Promo & Activation: Lars Holthe, art director Åkestam Holst
Design: Amelie Malmfält, concept director Amore
PR: Tobias Rydergren, mediestrateg Weber Shandwick

- I samtal med Cannes Lions vd Philip Thomas har jag förstått att svensk kommunikationsinsikt är högt värderad i internationella jurysammanhang, säger Maja Siösteen, affärsområdeschef event & tävlingar för Sveriges Kommunikationsbyråer.


Dubai Lynx 2011

Sverige får två platser i den fjärde upplagan av Dubai Lynx som går av stapeln 30 mars på Madinat Arena i Dubai. Barbro Ohlson Smith, kreativt ansarig på Ohlsonsmith kommer att sitta i designjuryn och Carats vd Amanda Koutra i mediejuryn.

Dubai Lynx International Advertising Festival är en årlig händelse som belönar kreativ marknadsföring från Mellanöstern och Afrika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar