tisdag 4 januari 2011

Vilka frågor ska förbundet driva 2011? Varför och hur?

Vi driver en övergripande fråga;
Att god kommunikation skapar tillväxt.

Utan kommunikation är inte ens världens bästa idé något värd. Sveriges Kommunikationsbyråers medlemmar är bäst på god kommunikation och skapar tillväxt för svenska företag.

Förbundet skapar opinion genom; Medlemskommittéer, Utbildningar/seminarier, Evenemang och tävlingar.

Kommittéen för utbildning ser till att vi får de bästa utbildningarna (vi
träffade bla Högskoleverket i december), Den Etiska kommittéen vakar och
sätter upp goda standards, den Internationella kommittéen lyfter fram
svenska kommunikatörer genom att skapa närvaro vid internationella
evenemang, Pitchkommittéen ser till att vi har ett friskt affärsklimat och så vidare.

Utbildning sker via seminarier men också genom konkret undervisning. Varje år undervisar vår förbundsjurist Christina Nylander ett hundratal elever i marknadsrätt inom ramen för ARU (Ansvarig Reklamutgivare) och VARU (vidareutbildning av ARU).

2011 har vi dessutom ett extra gyllene tillfälle att lyfta fram god
kommunikation då vi hyllar Guldäggets 50-års jubileum. 5 decennier av
kreativ excellens ska visas upp genom seminarier och evenemang,
publikationer och givetvis vid vår stora Guldäggsgala 14 april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar