tisdag 2 november 2010

VDs vecka 43


Startade veckan med planeringsmöte för visionsgruppen Guldägget, i år är det ju både tävling och jubileum! Därefter byråträff med A plus M, Sara Aschan som berättade om planerna framåt. Stefan Barholm på Kapero och jag pratade om en marknadsundersökning som strax genomförs i syfte att belysa marknadsavdelningens arbetsgång. Uppdragsgivare är Sveriges Annonsörer med stöd av Sveriges Mediebyråer och Sveriges Kommunikationsbyråer.
På tisdagen lunchade jag med Anna Settman, vd Aftonbladet. Vi pratade om de nya "i-Adsen". Mediebranschen kokar av nya annonsformat, det ska vi återkomma till senare! Så träffade jag Jakob Lind, vd på Futurniture. Han bjöd på kaffe och jag berättade om förbundet!
Den här veckan träffade jag också Almega. Jag var nyfiken på den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. Tack June Mohns på It & Telekomföretagen samt Jonas Milton VD Almega.
Veckan avslutades med en rapport från Digge Zetterberg Odh som besökt Cannes Lions Rep Meeting i London. Bla fick vi höra varför organisationen valt att införa en kategori inom resultat och effekt. Och hur det ska gå till. Det låter genomtänkt och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar