onsdag 3 november 2010

Om kommittéerna i Resumè

Ur Resumé 2010-11-03
---
– Det är en riktigt bra idé. Jag är nästan lite sur för att jag inte kom på det själv, säger Pia Grahn Brikell, ordförande för den internationella kommittén, vd för Storåkers McCann och före detta vd för Reklamförbundet.
De upprörda känslo¬stormarna i medlemsleden på Sveriges kommunikationsbyråer mojnar. Nu svarar branschen på vd Jessica Bjurströms initiativ att bilda intressegrupper för att driva olika branschfrågor. Tre kommittéer har sett dagens ljus.
– Det har verkligen varit ett positivt gensvar, säger Jessica Bjurström.

Den senaste, som ska driva frågan om internationaliseringen i branschen, blev klar i tisdags kväll och ska ha sitt första möte på Storåkers i nästa vecka. Ordförande är Pia Grahn Brikell, vd för Storåkers:
– Jag blev jätteglad när Jessica frågade mig om jag ville driva den här gruppen. Jag brinner för dessa frågor och vi har dessutom fått ihop en bra mix av människor som alla vill sätta svensk kreativitet på världskartan.

I gruppen ingår Matias Palm-Jensen, Rafraf, Anders Härneman, F&B, Linda Björk, Amore, Fredrik Andersson, Prime, Andreas Dahlqvist, DDB, Catarina Falkenhav, Identity works.
– De blir Komms internationella pr-agnter, säger Jessica Bjurström.
---

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar