måndag 13 september 2010

VDs vecka 36

Tisdagens styrelsemöte i förbundet handlade bland annat om Guldäggets 50 års jubileum (vision, ambition och nyheter vad gäller själva tävlingen), åtgärder att spara pengar och slutsatser från en uppsats om förbundet som är gjord av två studenter från IHR. Glädjande var också att vi välkomnade 11 nya medlemmar från Sundsvall till Malmö.

Onsdagens reklamsidor i Dagens Industri dominerades av IRMs positiva siffror. Jag uttalade mig optimistiskt (medieföretagens reklamintäkter ökade med 9,5% andra kvartalet jmf med 2009). På eftermiddagen diskuterade jag politikernas mindre optimistiska inställning till marknadsföring med Carin Fredlund som också skrivit en artikel på samma uppslag i DI. Hon berömmer vår annons som vi gjort tillsammans med Sveriges Annonsörer och tycker att varje tidning i landet borde publicera den. Anna Serner på TU har också haft samma tanke och har varit vänlig (och smart) och sänt ut ett upprop till sina medlemmar, tillsammans med vår annons att publicera. Undrar vilken chefredaktör som nappar?

I slutet av veckan träffade jag och vår förbundsjurist Christina Nylander organisationen Film & TV-producenterna. Dom vill prata samfrågor och det finns det ju många bla avtalsfrågor mellan kund och leverantör.

På fredagen hade vi första jurylunchen för 100-wattaren. Anders Ericsson, Per Rosvall och jag hälsade välkommen. Det är ett starkt gäng - läs mer om dem på 100wattaren.com

Därefter gick jag på Primes utmärkta föredrag om Cannes Lion. Tom Beckman och Desiree Maurd visade rörligt och drog sina spaningstips. Underhållande och intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar