onsdag 23 juni 2010

Reklam-VM så här långt: 19 lejon

I världens största reklamtävling Cannes Lions går det bra för de svenska byråerna. Så här långt har man tagit hem.



OUTDOOR

Silver (Ambient: Special Build), Farfar
World's Biggest Signpost för Nokia.


PROMOTION & ACTIVISION

Guld (Charities, Public Helth & Safety, Public Awareness Messages), Ester Stockholm
Where will 100,000 condoms end up för Stockholms läns landsting.

Silver (Ambient Promotion: Large scale) Farfar
Worlds biggest signpost för Nokia.

Silver (Best Use of other Digital Media in a Promotional Campaign) Farfar
Worlds biggest signpost för Nokia.

Silver (Best Integrated Campaign Led by Promotion and Activation), Ester Stockholm
Where will 100,00 condoms end up? för Stockholms läns landsting.

Brons (Best Use of Merchandising/In-store Marketing, including Promotional Packaging) Åkestam Holst
Sleepless at playground för Playground.


PR

Guld (Best Use of Social Media), Prime PR
Save christmas för Marabou, Kraft Foods Sverige.

Guld (Automotive and Transport), Prime PR
Carwinism för Audi Sverige.

Silver (Consumer Goods, including FMCG and Household Products), Prime PR
Save christmas för Marabou, Kraft Foods Sverige.

Silver (Automotive and Transport), DDB Stockholm
The fun Theoryför Volkswagen.

Silver (Retail & E-commerce, including Restaurants), Prime PR
Book Happy Meal för McDonalds

Silver (Financial Services, incl Investor Relations and Corporate Finance), Åkestam Holst
Forever young för Posten.

Silver (Public sector), Prime PR
Decamerone Stockholm för Stockholms läns landsting


DIRECT

Guld (Ambient Media Large Scale) Farfar
World's biggest signpost för Nokia.

Guld (Best Low Budget Campaign) Forsman & Bodenfors
Facebook Showroom.

Silver (Direct Response Digital: Mobile Marketing) From Stockholm With Love
Shakedown för Samsung.

Brons (Commercial Public Services, incl. Healthcare & Medical) Farfar
World's Biggest Signpost för Nokia.

Brons (Flat Mailing) Crispin Porter + Bogusky Europe
Magical Christmas Cards för Posten.

Brons (Best Integrated Campaign Led by Direct Marketing)
World's biggest signpost för Nokia.

Brons (Direct Response Digital: Other Digital Plattforms to Harness Direct Marketing) DRAFTFCB
The Hero Radiotjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar